Insectenhotels en oogstmarkt

Beste moestuinders,

Graag even aandacht voor het volgende.

Zoals je weet hebben we, vtv Zuigerplas en Vereniging Milieuvriendelijk Tuinieren eind 2023 een bijdrage gekregen van Kern met Pit, bedoeld voor leden die graag een of twee nestkastjes wilden komen timmeren. Dat is gelukt: rond de 130 kastjes zijn getimmerd en hopelijk ook opgehangen. Mensen waren enthousiast en, wat ook heel leuk was, de vrijwilligers die meehielpen waren niet minder enthousiast!

Van de nestkastactie hebben we wat geld overgehouden. In overleg met Kern met Pit mag dat bedrag bestemd worden voor het maken van insectenhotelletjes. We hebben 75 blokken hout gekocht bij de Werfsjob, boortjes zijn aangeschaft.
En nu jij!
We hebben wat vrijwilligers nodig die op zondag 22 september, tijdens de Oogstmarkt (van 11.00 -15.00 uur) op het complex van VMT, helpen bij het maken van de hotelletjes. Geen ingewikkeld werk: het gaat om het boren van gaatjes van 4, 5, 6, 7 en 8 mm in de houtblokken, iets schuin mhoog zodat er geen neerslag in de gangetjes kan lopen. In het blok wordt een haakje gedraaid zodat het insectenhotel opgehangen kan worden op een zonnige plek.
Heb je zin om een handje te helpen? Fijn!
Helemaal fantastisch als ook nog een workmate en/of één of meer opgeladen boormachines hebt.
Laat weten of je komt bij Kees van Wijk (vtv Zuigerplas) (van wijk.vanhaaf@gmail.com) of Peter Kouwenhoven (VMT) (p.a.kouwenhoven@gmail.com)

OOGSTMARKT
Op zondag 22 september, je hebt het hierboven al kunnen lezen, organiseren we als VMT, weer de al bijna traditionele OOGSTMARKT van 11.00 – 15.00 uur. De vergunning is aangevraagd en op dit moment hebben zich al 17 deelnemers gemeld.
Natuurlijk zijn jullie, als lid van VMT, van harte welkom, uiteraard als bezoeker maar ook als deelnemer.
Heb je planten over? Gereedschap teveel? Zaden geoogst van bijzondere bloemen? Veel te veel appels en peren voor eigen gebruik? Dan hoor je helemaal thuis op de Oogstmarkt!
Je neemt zo nodig je eigen tafel en eventuele andere spulletjes mee (stoel is ook handig) en voor het geld hoef je het niet te laten: deelname aan de Oogstmarkt is gratis!

Lijkt het je wat of, je weet maar nooit, heb je er dolle zin in? Laat het zsm weten. Mail naar Peter Kouwenhoven (p.a.kouwenhoven@gmail.com).